Overzicht materialen: groep 2 t/m 8

Hieronder volgt een overzicht van de beschikbare materialen en software van Taal in Blokjes. De materialen en werkvormen van Taal in Blokjes kunnen individueel, in groepjes en in de klas worden ingezet als ‘doorlopende leerlijn’. Beter leren lezen en spellen met Taal in Blokjes stopt niet na een paar jaar. De leerlingen groeien door in de methode en de extra ondersteuning kan – indien nodig – worden voortgezet.

Taal in Blokjes is opgebouwd vanuit de woordstructuur. De indeling in leerjaren is een indicatie. Het niveau van de leerlingen is leidend. Afhankelijk van het niveau van lezen en spellen van leerlingen wordt het instapniveau bepaald en worden aanpassingen en keuzes gemaakt.

Duurzaam materiaal

Druk op de naam van het product om naar de productpagina te gaan.

Toepassing
één set voor twee leerlingen
één set voor twee leerlingen
8 sets voor 16 leerlingen
individueel: flitsen, woorden erbij bedenken etc.
individueel: flitsen, woorden erbij bedenken etc.
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
in groepjes of klassikaal onder leiding van leerkracht
in groepjes of klassikaal onder leiding van leerkracht
in groepjes of klassikaal onder leiding van leerkracht
in groepjes of klassikaal onder leiding van leerkracht
in groepjes of klassikaal onder leiding van leerkracht
in groepjes o.l.v. leerkracht
o.a. voor uitleg op magneetbord in de klas
in groepjes o.l.v. leerkracht of zelfstandig als groepje
individueel of in groepjes o.l.v. leerkracht
gebruik in de klas als letterlijn of voor de letterplank
gebruik bij de TiB-software of als basiskaart op tafel
gebruik in de klas
gebruik in de klas
zelfstandig als groepje of in groepjes o.l.v. leerkracht
zelfstandig als groepje of in groepjes o.l.v. leerkracht
**
**
**
**
**
**
**
**
**
Handleiding / oefenmap 10
**

* Het leeskwartet is een zelfstandige werkvorm voor gebruik in groepjes, vanaf twee leerlingen. Het niveau van de leeskwartetten 1 t/m 8 is gekoppeld aan de werkboeken van Taal in Blokjes maar de kwartetten kunnen ook los van de werkboeken worden gebruikt. De kwartettenbox bevat kwartet 1 t/m 8 met handige leesplankjes.

** Met de werkboeken van Taal in Blokjes kan de leerling zelfstandig aan de slag. Bij elk werkboek hoort een handleiding/oefenmap met nakijkvoorbeelden en extra oefeningen. Deze oefeningen zijn ‘op maat’ en gekoppeld aan de bladzijdes van de werkboeken. De map bevat extra werkvormen en auditieve oefeningen die onder begeleiding van de leerkracht of taalspecialist worden uitgevoerd. De extra oefeningen zijn voor (groepjes) leerlingen die meer en intensievere hulp nodig hebben, bijvoorbeeld op ondersteunings­niveau 3.

*** Magnetische materialen zijn ook te gebruiken zonder magneetbord .

 

Verbruiksmateriaal

* De werkboeken zijn voor zelfstandig gebruik door de leerling. De leerling kan bijvoorbeeld in de klas werken in het werkboek, de bladzijdes van het werkboek laten nakijken en onder begeleiding oefenen met de opdrachten van de handleiding/oefenmap die bij de gemaakte bladzijdes uit het werkboek horen. Bij elk werkboek hoort een handleiding/oefenmap met oefeningen en opdrachten die zijn gekoppeld aan de gemaakte bladzijdes van het werkboek.

De werkboeken zijn opgebouwd op woordstructuur in opklimmende moeilijkheidsgraad. De nummers van de werkboeken corresponderen niet 1 op 1 met de leerjaren. Begin niet altijd in werkboek 1 maar bepaal het instapniveau (zie ook de workshop Taal in Blokjes). Gebruik werkboek 1 en 2 alleen als het nodig is.

Bestellen

Alle materialen zijn los te bestellen in onze webshop. Daarnaast zijn er verschillende pakketten beschikbaar voor school, behandelpraktik en thuis. Voor de Reader en Module Software zijn ook verschillende licenties beschikbaar voor school, behandelpraktik en voor thuis. Voor school hebben we staffelpakketten met korting, afhankelijk van het aantal leerlingen dat gebruik maakt van de software. Voor meer informatie, neem contact op via info@taalinblokjes.nl

Op deze pagina